Fosili më i vjetër i Homo Sapines është gjetur në Marok

Për dekada me radhë, kërkuesit që kërkojnë origjinën e specieve tona kanë kërkuar në Luginën e Rripit të Madh të Afrikës Lindore. Tani, kërkimi i tyre ka marrë një kthesë të papritur në perëndim të Marokut: Hulumtuesit kanë gjetur një kafkë të gjatë të neglizhuar në një shpellë e quajtur Jebel Irhoud që ka ekzistuar 300,000 vjet më parë, dhe zbuluan fosile të reja dhe mjete guri. Rezultati është dëshmia më e vjetër e Homo sapiens, duke e shtyrë shfaqjen e këtij lloji në 100.000 vite pas.


"Kjo gjetje është një kohë e gjysmë më e madhe se çdo gjë tjetër e paraqitur si H. sapiens", thotë paleoantropologu John Fleagle i Universitetit Shtetëror të Nju Jorkut në Stony Brook.

Zbulimet, të raportuara në Nature, sugjerojnë se speciet tona erdhën në fytyrën botërore - së pari, tiparet moderne të fytyrës që evoluonin ndërsa pjesa e prapme e kafkës mbeti e zgjatur si ato e njerëzve arkaik. Gjetjet gjithashtu sugjerojnë se kapitujt më të hershëm të tregimit të specieve tona mund të kenë qenë në të gjithë kontinentin afrikan. "Këto homoid ishin në skajet e botës në atë kohë", thotë arkeologu Michael Petraglia i Institutit Max Planck për Shkencën e Historisë Njerëzore në Jena të Gjermanisë.

Ekipi tani ka kafka të reja të pjesshme, nofullat, dhëmbët dhe kockat e këmbëve dhe krahut nga të paktën pesë individë, duke përfshirë një fëmijë dhe një adoleshent, kryesisht nga një shtresë e vetme që përmbante edhe mjete guri. Në analizën e detajuar statistikore të fosileve, Hublin dhe paleoantropologu Philipp Gunz, gjithashtu i Max Planck në Leipzig, zbulojnë se një kafkë e re e pjesshme ka kreshtat e hollë të ballë. Dhe fytyra e saj ulet nën kafkë sesa të projektohet përpara, e ngjashme me kafkën e plotë të Irhoud, si dhe me njerëzit sot. Por fosilet Jebel Irhoud gjithashtu kishin një rast të zgjatur të trurit dhe dhëmbë "shumë të mëdhenj", si më shumë specie arkaike të Homo, shkruajnë autorët.

Disa studiues menduan se gjurmët e specieve tona mund të kenë filluar më herët. Në fund të fundit, gjenetistët datojnë ndarjen e njerëzve dhe kushërinjtë tanë më të afërt, Neandertalët, të paktën 500.000 vjet më parë, vëren paleoanthropolog John Hawks nga Universiteti i Wisconsin në Madison. Pra, mund të prisni që të gjeni lëkundje të specieve tona diku në Afrikë edhe para 200.000 vjetësh, thotë ai.

Referenca:
***
http://www.sciencemag.org/news/2017/06/world-s-oldest-homo-sapiens-fossils-found-morocco
https://www.nature.com/nature/journal/v546/n7657/full/nature22335.html

No comments:

Post a Comment